Telefoniczny Punkt Porad dla dolnośląskich seniorów to kolejna inicjatywa Fundacji Przyszłość Pokoleń. Jej celem jest przede wszystkim:
– zapewnienie możliwość uzyskania porady prawnej osobom starszym, które nie mają do kogo zwrócić się o pomoc, a także seniorom, którzy nie mają wystarczających środków, aby opłacić koszty porady prawnej;
– wspieranie osób zamieszkujących tereny wiejskie, gdzie takiej pomocy często nie są w stanie uzyskać z powodu braku dostępności, a także problemów transportowych związanych z przemieszczaniem się do punktów oferujących taką pomoc;
– dbanie o osoby, które z powodu chorób i innych dolegliwości mają utrudnioną możliwość poruszania się, a potrzebują pomocy prawnej.
Tym samym Fundacja dąży do tego, żeby:
1. podnieść świadomość prawną seniorów,
2. zwiększyć poziom poczucia bezpieczeństwa osób starszych,
3. zmniejszyć skalę procederu oszustw wobec osób w podeszłym wieku,
4. zwiększyć poczucie ,,zaopiekowania” wśród seniorów.
Kto może skorzystać?
Z Telefonicznego Punktu Porad Prawnych mogą skorzystać osoby, które ukończyły 60. rok życia i zamieszkują teren województwa dolnośląskiego.
Kiedy odbywają się dyżury?
Dyżury odbywają się w poniedziałki i środy, w godz. 14:00 – 18:00.
Od niedawna uruchomiono dodatkowy dyżur w piątki od godz. 14:00 do 18:00.
W jaki sposób można się połączyć?
Wystarczy zadzwonić pod numer 573 845 562 a po odsłuchaniu komunikatu wcisnąć cyfrę ,,1″.
Czy porady są płatne?
Porady są bezpłatne, jednak za połączenie zapłacimy wedle taryfy operatora.
—
Dofinansowano ze środków budżetu samorządu województwa dolnośląskiego www.dolnyslask.pl