Internetowe Konto Pacjenta to specjalna rządowa platforma, na której można znaleźć informacje dotyczące naszego zdrowia, w tym przeprowadzonych wizyt oraz badań. Do platformy można zalogować się za pomocą dedykowanej strony internetowej, a także za pomocą utworzonej aplikacji, jednakże w tym przypadku, w ograniczonej funkcjonalności. Na stronie należy wybrać jeden z pięciu możliwych sposobów bezpiecznego logowania.
Jakie informacje znajdziemy na Internetowym Koncie Pacjenta?
Znajdziesz tu informacje o:
- e-receptach wystawionych, zrealizowanych, a także o tych, które zostały zrealizowane częściowo (e-recepty zrealizowane znajdziesz w archiwum);
- dawkowaniu leku, który przepisał Ci lekarz;
- historii Twoich wizyt w przychodni/u lekarza oraz innych zdarzeniach medycznych, również finansowanych prywatnie;
- pomocy, jakiej Ci udzielono, a także, ile NFZ zapłacił za świadczenia;
- wystawionych skierowaniach i e-skierowaniach, w tym także e-skierowaniach do sanatorium (e-skierowania zrealizowane znajdziesz w archiwum);
- wystawionych e-zleceniach na wyroby medyczne;
- e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą i macierzyństwem;
- Twoich szczepieniach;
- historii leczenia osoby bliskiej, która Cię do tego upoważniła — a także Twojego dziecka do 18. roku życia;
- tym, kto i kiedy Cię zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego, o wysokości opłaconych składek czy dacie zarejestrowania ostatniej składki;
- lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce);
- Twoich wyrobach medycznych zrefundowanych przez NFZ;
- elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) np. wyniki badań np. wyniki i opisy badań, diagnozy lekarzy, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR, o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie
- indywidualnym planie opieki medycznej (IPOM) wraz z harmonogramem leczenia.
Widok aplikacji na telefonie
Co możesz załatwić na Internetowym Koncie Pacjenta?
Poprzez IKP masz możliwość :
- odbioru e-recepty SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
- odbioru kolejnej e-recepty bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
- zamówienia online e-recepty na stałe leki, o ile placówka odbiera zgłoszenia
- zapisania dziecka w wieku 12 i 13 lat na bezpłatne szczepienie przeciw HPV
- zmiany lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej
- upoważnienia kogoś bliskiego lub medyka do odbioru Twoich recept lub wglądu do Twojej dokumentacji medycznej
- upoważnienia tego rodzica, który nie zgłaszał dziecka do ubezpieczenia, do dostępu do jego IKP
- złożenia wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego
- uzyskania e-skierowania na bezpłatne badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus oraz zapisania się od razu na badania
- zmiany e-recepty na transgraniczną
- umówienia się na szczepienie przeciw COVID-19
- pobrania Unijnego Certyfikatu COVID (UCC).
Jak się zalogować?
Najprostszym sposobem logowania jest wykorzystanie profilu zaufanego, który można założyć przez Internet, w urzędzie, a także w oddziałach NFZ lub ZUS. Aby założyć profil zaufany, niezbędne jest posiadanie numeru PESEL oraz dokumentu służącego do potwierdzenia tożsamości osoby wnioskującej. Profil zaufany jest ważny trzy lata, przed upłynięciem tego terminu można go przedłużyć, w innym przypadku będzie konieczne stworzenie nowego profilu.
Instrukcję, jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta znajdziesz tutaj: IKP instukcja_12.01.2024